Keresőoptimalizálás
Amikor felmerült benned a gondolat, hogy weboldalt készíttetsz, nyilván az motivált, hogy terméked, szolgáltatásod a Google keresőjének találati listáján előkelő helyen szerepeljen. Ha így gondoltad, akkor jó helyen jársz!
SEO
SEO
Alapvetően két út vezet oda, hogy célodat elérd: az egyik a fizetett hirdetés, a másik az ún. keresőoptimalizálással elért organikus – ingyenes - forgalomnövekedés.
Mivel a Google szinte egyeduralkodóvá vált a kereső piacon (hazánkban teljes mértékben), tulajdonképpen a SEO a Google algoritmusához jelent igazodási pontot, az ő találati listáját tekintjük mérvadónak.
A fizetett Google hirdetés egy remek lehetőség a növekedésre, de elárulunk egy titkot: ha az oldalad keresőoptimalizálását elhanyagolták, akkor rengeteg pénzt fogsz elporlasztani a kampány során és hiába költesz többet versenytársadnál, bizony előfordulhat, hogy a releváns kulcsszavakra történő kereséskor megelőz a Google találati listáján.
Mi segítünk, hogy a konkurencia előtt járj, a te termékedet, szolgáltatásodat találja meg a potenciális vásárló! De konkrétan mit tudunk nyújtani ahhoz, hogy megfelelő növekedést tudjon elérni a weboldalad?
SEO Auditot végzünk, feltárjuk weboldalad hibáit és megoldási javaslatokat teszünk azok kijavítására. Munkánk során a keresőoptimalizálás mindhárom egységével kell foglalkoznunk.
1
Technikai SEO, azaz a weboldal hátterét és technikai felépítését elemezzük
A technikai SEO mindennek az alapja. Egyszerre jelent egy gyors szerver elérést, egy jól felépített, a SEO alapelvek mentén készített weboldalt. Ha például a weboldalad lassú, vagy mobil eszközön nem megfelelően jelenik meg, esetleg az információk nehezen találhatók meg rajta, netán nem rendelkezik tanúsítvánnyal, akkor a Google máris bizalmatlan lesz veled, és máris hátrébb sorol a találati listán. És csak néhány fontos tényezőt emeltünk ki a technikai SEO listájából. Szóval egy összetett szakmai munkát kell elvégezni, aminek hosszú távon lesznek óriási előnyei.
Két fontos linket megosztunk veled, ahol ellenőrizni tudod a jelenlegi weboldalad teljesítményét:
- Google PageSpeed Insights – a weboldal sebességének és felhasználói élményének tesztelésére
- Mobile Friendly teszt – a weboldal mobilnézetének tesztelésére
Ha az eredményekkel nem vagy elégedett, akkor keress minket!
2
OnSite SEO, azaz megvizsgáljuk a weboldal tartalmát
Ha az alapok már megfelelőek, akkor folytatjuk a munkát a weboldalon belüli keresőoptimalizálási beállításokkal.
„The content is the king”. 1996 óta sokszor hallottuk már, de valójában az elmúlt időszakban került igazán fókuszba a Google szolgáltatásában. Mára már pusztán a kulcsszavak halmozása sikertelen, sőt kontraproduktív, a Google algoritmusa a felhasználók szemszögéből próbálja értelmezni a tartalmat. Ha a felhasználó kérdésére jó választ tud adni weboldalad, akkor valóban király lesz a tartalom és ezt a Google értékelni fogja. Persze azért ez még nem elég, ahhoz, hogy a tartalmad fogyasztható legyen a kereső számára, ezért temérdek SEO beállítást kell elvégezni a weboldalon a megfelelő kulcsszavak, kifejezések pozicionálásától kezdve a meta adatok, keresőbarát url címek, képekre vonatkozó méretezési beállítások és adat leírások, bekezdések kialakításáig, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
Ha a Google keresőben nem találod a termékedet/szolgáltatásodat az adott kulcsszóra, akkor haladéktalanul keress minket!
3
OffSite SEO, azaz a weboldalt külső releváns hivatkozásokkal támogatjuk
Eljutottunk a harmadik szintre! Elértük, hogy van egy technikailag remekül felépített, kiváló tartalommal ellátott weboldalad. De mi az, ami megadja az utolsó lökést, hogy a találatok élére kerülj? Erre az OffSite SEO adja meg a választ.
A Google figyeli azt, hogy az oldaladra mennyi és milyen minőségű hivatkozás érkezik más oldalakról. Ha releváns, minőségi tartalom a hivatkozás forrása, akkor azt az algoritmus pozitívan értékeli, míg a gyenge tartalmi forrású link semmit sem ér. A linkgyűjtő oldalak korábban hasznosak voltak, ma már inkább visszaszorulnak a rangsorolási szempontrendszerben, sőt akár még kárt is okozhatunk vele.
És van még egy terület, amiről nem szabad megfeledkeznünk, a közösségi médiáról! A különböző közösségi médiákban a tartalommegosztások, like-ok sokat segíthetnek a rangsorolásban.
+1
Amit még fontos tudnod
Ha azt akarod, hogy weboldalad folyamatosan jól teljesítsen, akkor naprakészen kell tartanod azt, időről időre ellenőrizni kell és a Google által támasztott követelményeket, illetve igényeket ki kell szolgálni. Tehát a keresőoptimalizálás nem egy egyszeri feladat!
Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy weboldalad a találati listák élére kerüljön!